onsdag 5. oktober 2011

Carpe diem!

Carpe diem, - grip dagen!
- og på lørdag grep jeg den med begge hender:
Først var det auksjon i nabolaget, og det var mye som skulle under hammeren. Mange kjøpelystne og sikkert noen skuelystne, var på plass, og stemningen var upåklagelig. Amerikatrunker og sølvlysestaker skinte i morgenlyset.. Håndarbeidene gikk unna som på basar i Frikirken, og gamle lamper tente lys i unge øyne. Jeg for min del savnet solbriller.
Sola glitret på en skyfri himmel, og gradestokken viste herlige 23 grader, første oktober!?
Auksjon fikk være auksjon, nå var det sommer, endelig! Jeg satte fart, med niste og termos i sekken, og badedrakt..-  er det sommer, så er det sommer. Raulibukta var selvfølgelig målet!
Blanke svaberg, krystallklart vann, lukten av sjø... det bare MÅTTE bli en dukkert, og det var herlig!! Mulig at de to fiskerne som pakket sakene sine sammen da jeg la på svøm, ikke følte det slik, men jeg hadde det fantastisk.


Sommeren sendte en helt spesiell hilsen denne nydelige oktoberdagen, og nå sender jeg litt solskinn til deg!

4 kommentarer:

  1. Ja,det var en fantastisk dag!Og så artig det er å "dele bilder" nå som jeg har lært litt mer; tusen takk for hjelpen!!

    SvarSlett
  2. Hei hei:))

    Jeg er så lei meg for at jeg enda ikke har vært her! ER det mulig, da???

    Jeg kom hjem fra London i går, og nå har jeg endelig landet etter bryllupet! Helt herlig!

    Dette er jo så fiiin fin blogg:) Du er jo proff allerede! Legger deg inn på NIB, jeg hvis du vil være med?

    Stor stor klem!

    Sol

    SvarSlett
  3. Så hyggelig å høre i fra deg, da!! Tror du at jeg er så god!? Veldig smigrende at du vil ha MEG på NIB, og jeg vil gjerne, men jeg må holde mål, hvis du skjønner?

    klem

    SvarSlett