lørdag 17. desember 2011

Når nettene blir lange


Jeg er langt inne i natta til lille julaften, har stått og strøket og hørt på "Nattradioen", veldig koselig, og for min del slik det skal være rett  før jul... Jeg kunne så vel ha spart denne aktiviteten til i morgen, så travelt har jeg det ikke, ikke nå lenger. Men FØR, da alt skulle være helt på stell, omtrent inn på kottene, i alle skuffer og skap, ja, DA det var det travelt da,og  nattarbeid helt nødvendig! Når en i tillegg hadde bestemt seg for å lage alle julegavene sjøl, ja, da måtte nettene brukes, og jeg tøyde natta i begge ender; seint i seng og tidlig opp.
Det ble lite søvn, og det var ikke alltid lett å holde øynene åpne neste dag: Vi hadde avslutning på skolen, og elevene opptrådte for hverandre. Klassen min (og jeg) var ferdige og befant oss blant publikum i en dunkelt belyst gymsal, da jeg plutselig hørte en av "mine" hviske: "Sjå, frøken søve"! Skal si jeg våknet!!

Her om dagen hørte jeg et klokt menneske si at med mindre en skulle feire jul inne i skapet, så trengte en ikke å vaske der heller!! Herlig! Her hos oss skal vi feire julen i stua, og den er klar til innrykk, nesten. Juletreet er ikke pyntet ennå, " det gjør vi lille julaften", sier min datter strengt, en tuller IKKE med juletradisjonene!

Må visst være veldig trøtt, på toppen av innlegget står det 17.12, det ER 23. nå, selv om jeg kunne ønske meg litt mer tid før julen ringes inn...!
God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar