søndag 18. mars 2012

Hestehov og påskeegg

I strålende ettermiddagssol og bitende marsvind stod de og smilte til meg i grøftekanten!
Her var det bare å stoppe bilen med en gang, for ingenting er vel som en neve med hestehov tidlig om våren?!
Nå har de fått plass på "vårbrettet", i ei bitte lita margarinkrukke fra gamle dager; "Arendals margarinfabrikk" står det på den - som er helt suveren til små blomsterbuketter, akkurat som gamle sennepskrukker!
De er dekorative som de er, supre til blomster, og fine i kombinasjon men "hollandske krukker" (som jeg selvfølgelig(!) samler på...)

Påskeegg kan også være veldig dekorative! Jeg la derfor et riktig søtt eksemplar av sorten på pynt på salongbordet i går. Jeg hadde fått det av ei venninne, og hun hadde stappet det fullt av smågodt, - som jeg selvfølgelig skulle spare til påske, -tenkte jeg. Familiens hunder var helt uenige i det, og da de fikk sjansen til å være alene i formiddag, så de nok sitt snitt: For da vi kom hjem igjen, lå egget  på gulvet...







Vi skjønte tegninga: Stella hadde sannsynligvis hentet egget og åpnet det, og  ALLE godsakene var borte. Hun hadde sikkert delt med Sari, hun er grei sånn. Begge var i alle fall veldig fornøyde da vi kom hjem, og helt uskyldige selvfølgelig; de gjør ALDRI noe galt, de, i alle fall ikke når "mor" og "far" er hjemme...

Men vi har lært: "Når Karin er borte, danser Stella på bordet"!!















Danse på bordet, jeg?! Ser du ikke hvor trøtt jeg er? Har ligget her i gangen HEEELE tida....

1 kommentar: