søndag 9. september 2012

Lopper til en hver anledning!!

Byens største loppemarked gikk av stabelen i går - "Lions loppemarked"- med mange fine lopper som vanlig, og veldig mye flott på auksjon. Selvom jeg egentlig var bortreist og opptatt (bokstavelig talt), klarte jeg å få med meg åpningen av loppemarkedet og noen godbiter, selvfølgelig!

Senere på dagen skulle min venninne Anne og jeg pynte et festbord til ca 70 personer. Det var vi veldig klare til, sånn rent bortsett fra at vi lørdags morgen fremdeles ikke hadde valgt tema eller fargeskala til pyntingen... men det ornær sæ som regel alltid, og da jeg møtte Anne (som bør hete "kreativ" til mellomnavn) på "Lions", hadde hun planen klar:Vi bruker lopper og tenker "oransj"?!
Oransj er ikke min yndlingsfarge, men den passer jo bra i september, og som sagt, så gjort; Anne plukket med seg lopper, denne gangen fra Frikirkens faste loppeutsalg, jeg plukket rogn og kantarell, og så satte vi i gang. Og ja, vi ble faktisk ferdige før festen skulle begynne (med et halvt minutts margin, men dog!)
Naturmaterialer, gode ord og varme lys skaper steming!
Gamle, grove keramikkskåler  fra 70- tallet fikk en ny vår,  for ikke å si høst!
(- Og søte småfugler hører selvfølgelig med i interiøret denne høsten!)
























Dagens tips: 
Skal du arrangere selskap av ett eller annet slag og har lyst til å bruke en spesiell fargeskala eller ha et tema,  og du mangler ting, gå på loppis/ bruktutsalg og kjøp det du trenger for en billig penge, kos deg med å pynte! Etterpå leverer du det du kjøpte til neste loppis, så blir det gjenbruk på gjenbruk, og gode formål får noen ekstra kroner :) Og du har fremdeles plass i skap og skuffer!

Ps! Naturen er full av fantastiske blomster, frukt, bær, trær, mose ... og det er helt gratis!

2 kommentarer:

  1. Æ, drittkult!
    Hvor var denne festen?
    Hekleduken pryder border i stua nå, og alt som handles inn av pynt til stua, må ha et hint av 1968 i seg. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi skulle pynte til koldtbord på "menighetsweekendens lørdagsfest!" :)

      Du får si i fra hvis det er noe jeg skal lete etter for deg, - men du bor jo i "loppisenes hjemland"- "Antique roadshow" og hele greia...
      Du er heldig!!

      Så koselig at duken er i bruk!!

      Slett