tirsdag 4. september 2012

"VANNET ER SÅ GODT"

Holder på å lese ei bok av Anne B. Ragde for tiden.
Hun skriver om familieliv på sekstitallet med utgangspunkt i en oppgang i ei blokk i Trondheim.
Her er det ei av damene som stadig vasker litt mer enn hun trenger når hun vasker trapper (til naboenes ergrelse),
"fordi vannet var så godt"...

Boka heter forøvrig "Jeg skal gjøre deg så lykkelig!"
Anbefales!

I dag føltes vannet godt her i heimen også, i alle fall tok jeg like godt den store "septemberrengjøringen" i stua.
Det trengtes, uansett tid på året, men det var i grunnen FØLELSEN jeg ville skrive om; det gjorde så godt!! Kanskje var det vannet?!
Eller det skiftende været?
I dag har stativet med klesvask vært ute, inne, ute, inne.
Slik ble det også da jeg skulle prøve å ha en liten kaffepause, ut og inn igjen...
Akurat nå flommer sola gjennom vinduene og skinner på mitt rene, TEPPEFRIE gulv.
For i dag har teppene definitivt gått ut, og de kommer ikke inn igjen,
nå skal den fine eikeparketten
fra 1959 riktig få vise seg fram!





(- og så er det jo himla praktisk da, å holde rent, mener jeg, vi har  tross alt to digre hunder med ditto hår...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar