torsdag 8. november 2012

Mandariner og bjørnebær

Det er november, USA har gjenvalgt sin president, naboene har begynt
å snakke om den felles julebakinga, og vi må nok bare innse det,
det Er snart jul!!
I butikkene har det vært jul lenge, uten at det affiserer meg noe særlig.
Jeg går rett forbi både adventskalendere, julebrus og nissesjokolade, lett!

Men nå har klementinene kommet, og jeg bare slipper taket, fristes over evne,
og når klementinene (eller er det mandariner?!) finner sin naturlige plass i
ei krukke på kjøkkenbordet, da kan jeg like godt ta julebaksten med en gang,
total kapitulasjon, altså...



Samtidig vil jeg ikke gi slipp på høsten ennå!
Det er deilige ni plussgrader ute, stille og fint.
Fremdeles er det nydelige, gule blader på
ei lønn jeg passerer på mine "hundeturer".
Og gjett hva jeg fant i hagen i dag? Bjørnebær!!
Vi har det fint her på de sørlige breddegrader :)

God november!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar