fredag 8. februar 2013

STANDHAFTIG!


I snart to måneder har denne praktfulle blomsten møtt meg med sitt vakre smil når jeg går UT,
og når jeg er på vei INN!
Uansett om det er minus 16 og bikkjekaldt, snøstorm så den nesten ikke synes, eller pluss åtte og regn.
Julerosen gir ikke opp.
Aner den antydningen til litt mildvær, strekker den seg opp og tar gledestrålende i mot,
vifter frydefullt med kronbladene. 

Når snøen sniker seg inn under taket på den lille verandaen og dekker
hele planten med sin hvite dyne,
kan jeg skimte noen freidige blomsterhoder som nikker til tross for den kalde innpakningen.
Og når jeg helst vil være innendørs fordi kuldegradene, "de følte" som Yr.no kaller dem, er så fryktelig kalde, da står julerosen der med sine kraftige blader og holder ut!!
Akkurat som den VET at det er håp!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar