tirsdag 27. mai 2014

Lopper opp og i mente!

Mai ble for min del startet med en hyggelig tur til "barndommens rike", nemlig Østfold. Der var det som alltid ille koschlig og mye handtering (med trykk på første stavelse). Visst skulle vi på maledugnad på barndomshjemmet- og dugnad ble det- , men du, så mye annet jeg rakk også! Ikke minst kjempeloppis på Stenbekk misjonssenter, masse folk, et hav av lopper og god stemning. Er du interessert i loppemarked og auksjoner, er dette virkelig plassen! Jæ bælkoste mæ!
Stenbekkglimt

Og så oppdaget jeg "Garasjesalgets dag": Tre kommuner hadde gått sammen om en slik dag der folk som ville selge noe, utenfor huset sitt, eller i en bakgård, kunne melde seg på med adresse til ei internettside,slik at alle de kjøpelystne kunne finne fram. Så artig! Mitt lille gjenbruks- og loppehjerte slo jo kollbøtte i ren fryd! Jeg måtte bare rundt å se, og det var moro altså! Traff veldig mange hyggelige mennesker, spiste deilige vafler, og så hager og gårdsrom jeg ellers aldri ville ha funnet. Litt handel ble det også, men aller mest en koselig tur med godt turselskap, matkurv og nok av tid!
(Og selvfølgelig ble det litt ektæ østfoldpreking- og humor på kjøpet)

All honnør til Sarpsborg , Fredrikstad og Hvaler kommune for et flott tiltak!- Et eksempel til etterfølgelse!

Utenfor denne koselig gårdsbutikken som jeg
 oppdaget på min ferd (På Borgenhaugen i Sarpsborg kommune), var det også garasjesalg!

Dagens kupp!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar