fredag 26. juni 2015

Sommermorgen

Kommer du?!
La det være sagt med en gang; jeg er ikke den fødte morgenfugl. Når ferien kommer, og spesielt når sola smyger seg mellom gardinene på soverommet, så er  det likevel rett og slett nydelig å stå opp!
Ikke det at vi får anledning å dra oss heller, for familiens hund føler ALDRI trang til å sove frampå, ferie eller ikke. Mellom 07.00 og 07.30 MÅ hun ut, uansett, turen må ikke være lang, men ut må hun, og hun lar seg ikke avspise med vennlige klapp og søvnige kosestemmer.
Så da trasker vi av gårde da til full jubel.Fuglene har nemlig startet konserten for mange timer siden, og muntre toner følger oss hele veien. For en glede!







Morgensol i Selura 

 Vel hjemme er det tid for mat, ordet er magisk for vår golden retriever, hun kommer i fullt firsprang, uansett hva som måtte være på menyen.
Jeg er ikke så kravstor jeg heller, knekkebrød med ost og en kopp     kaffe, og morgenen er perfekt! Når kaffekoppen i tillegg kan nytes ute, ja, da er det godt å leve.Vi sitter der i verandatrappa,         hunden og jeg, og har det deilig. Hun er på sitt aller mest kjærlige, sannsynligvis for å få ei smule eller to, men koselig er det uansett. Morgenavisene er trofast følge og tar lang tid å lese, og det er helt greit, for jeg skal og må ingenting. Det kaller jeg sommerferie, selv om jeg har ulljakke på!                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            !

                                                                               

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar